ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

неделя, юни 21, 2009

Доживяхме още половин метро






Повече от 20 години проблеми, забавяния и гръмки обещания. Това представлява историята на софийското метро, събрана в едно изречение. Подземното влакче дълги години изпълняваше единствената функция да свързва Люлин и Обеля с останалия свят и за столичани изглеждаше, че тази ситуация ще се запази още много време. Някак почти изненадващо дойде новината, че изграждането на трасето до квартал Младост е почти завършено и на 8-ми май столичани ще имат на разположение 5 нови метростанции. В последствие стана ясно, че предизборната обстановка е довела до уникалната възможност София да разполага с две напълно независими линии на метрото. Не защото японските строители от „Тайсей” са преизпълнили плана, а просто защото новата и старата част на метрото няма как да бъдат свързани до изборите.

Въпреки този проблем, на 8 май пред новата метростанция „Стадион Васил Левски” си дадоха среща политици, бизнесмени и любопитни граждани. Сред важните гости личаха имената на президента Георги Първанов, кмета Бойко Борисов и японския посланик Цунехару Такеда. Събитието започна с музика и народни танци, след което градоначалникът засегна проблема за лошите отношения между местната власт в София и правителството. След тържествения водосвет Първанов и Борисов прерязаха лентата на входа и разгледаха станцията. Неформалният лидер на ГЕРБ и част от останалите високопоставени гости на церемонията се повозиха за пръв (и дано не единствен) път на едно от влакчетата и разгледаха още две от станциите – „Г. М. Димитров” и „Младост”, която е настоящата последна спирка. Важно е да се отбележи, че изпълнителите на проекта свършиха работата си предсрочно и трасето беше пуснато в редовна експлоатация още същия ден.

Към момента влакчетата, движещи се по новата линия, са на интервал от 7 минути. Според очакванията на Метрополитен АД за деня на София (17 септември) ще е готова и станцията при Софийския университет заедно с тунелите до Обеля. В момента се търси финансиране за изграждане на разклонения към Младост-3 и летището.

Явор Николов

Няма коментари:

Публикуване на коментар