ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

четвъртък, април 30, 2009

Кремиковски манастир „Св. Георги Победоносец”

Едно тихо кътче недалеч от София

Топла и слънчева неделя. В мен се загнездва желанието да ида някъде, на място тихо и спокойно, и все пак да не е твърде далеч. Опциите ми се свеждат до три и аз избирам дестинацията „Кремиковски манастир”.

Не съм чувала нищо за него, освен че е в Кремиковци. Имам бегла представа как да стигна, но не ми се търси карта, затова решавам да се осланям на своя усет. Качвам се в колата и потеглям по Околовръстното. Съвсем скоро виждам табела, упътваща ме да завия надясно. Следвам я и започвам да карам по двулентов път, чиято настилка е в добро състояние. Имаше няколко табели по пътя, които указват грешно посоката, но поне бързо се стига до място, което еднозначно ти показва, че не си натам. Минах през квартал „Кремиковци” и попитах едно момиче накъде е манастира. То каза „Право напред и сте там!”, а аз реших доверчиво да го послушам.

Пътят се промени и се превърна в пътче, виещо своите завои по стръмен баир. Изключително приятно пътуване – слънцето беше високо в небето, а гледката там е толкова живописна, че ме грабна още докато шофирах. Нямаше много коли по пътя и без проблем се изкачих до паркинга на манастира. Оставих колата и влязох да разгледам.

Панорамата, разкриваща се от двора на манастира, е великолепна. В далечината се виждат къщурки, а цялата околия е затрупана с иглолистни гори. В двора има две сгради. Едната е стара – строена преди повече от 5 века, но скоро е завършила реставрацията й и всички иконописи са възстановени. Интересно е да се видят стени, изрисувани майсторски преди толкова много години. Новата сграда също има своя чар – дърветата около нея сякаш я пазят ревностно от нечестиви горски духове. В двора има и десетина пейки с масички. Удобно място да хапнеш нещо, или просто да отдъхнеш, обърнал поглед към чудната гледка в далечината.

Манастирът е разположен на хълмисто възвишение, затова е толкова красиво и същевременно спокойно в неговия двор. Препоръчвам го на всички, които имат нужда от малко разнообразие и нямат възможност да пътуват надалеч. Времето, за което стигнах от София до Кремиковския манастир, беше 25 минути – напълно подходящо за една неделна разходка, която да не отнеме повече от 2-3 часа.

В горите наоколо има проправени пътища, които са перфектни за ходене пеша под гъста сянка. Пред манастира пък има зелена поляна, осветена от слънцето почти през целия ден.Не ми се тръгваше, но няма как. Ще ида пак, това поне е сигурно!

Марина Янева

Няма коментари:

Публикуване на коментар