ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

вторник, април 27, 2010

Аеробика в мръсни зали


Когато трябваше да запиша някакъв спорт, бях на мнение, че ми трябва такъв, който да е забавен, ненатоварващ, но същевременно стягащ тялото. Реших, че това е аеробиката. Както при повечето спортове в Софийския университет, залите за аеробика се намират в спортен комплекс „Академик". Състоянието им обаче е меко казано кошмарно, може би най-вече заради миризмата на вкиснати чорапи и мръсотията навсякъде. Постелките от дунапрен също „ухаят”, да не говорим за тяхното качество - някои са ужасно окъсани и са най-малко на 4-5 години. Как нормален човек може да легне на нещо такова и да бъде горд, че се е записал на такъв спорт? Освен това, през зимата отопление просто няма, и тъй като залите са големи, шансът ти да не замръзнеш е постоянно да се движиш. В добро състояние са единствено съблекалните, защото са ремонтирани.

Първоначално имах представа за аеробиката като спорт, в който се движиш под звуците на музика, но представите ми се разбиха. Почти никога(с изключение на 2 пъти) не са ни пускали музика. Но може би това зависи най-много от преподавателя, защото момичетата, които са при другите треньори твърдят, че имали музика на всяко занятие. И въпреки всичко това аз се радвам, че съм на аеробика, защото нашата преподавателка ни натоварва изключително много и след 40 минути аз се чувствам напълно изтощена,
а 1-2 дни след това (ако съм направила всички комбинации) имам мускулна треска. Очакванията ми, поне за натовараването, се сбъднаха, защото исках да сваля някое и друго кило. Е, за един път в седмицата нищо не може да се постигне, но всички могат да ходят колкото пъти поискат. За аеробиката са необходими обичайните 10 присъствия на семестър. През цялата седмица има различни треньорки, които са на разположение от 9 до 17-18 часа. Изпитът се състои в това да изпълниш дадена серия от упражнения, които да си запомнил в съответния ред.

Колкото и приятно да е обаче изпълнението на тези упражнения, от друга страна е просто ужасяваща непоносимата миризма и мръсотия в залите. Призивът на тези, които искат аеробиката да продължава да е техният спорт, е залите и постелките да са по-добре поддържани и да има отопление през зимата.

Стефка Добрева

Няма коментари:

Публикуване на коментар