ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

сряда, април 28, 2010


Реалити вълнения

-Абе, муцка, ти гледаш ли Биг Брадър?

- Офф, мило, не – ник’во време нямам. Даже до новия Мол не съм била!!!

- ИИИ!!! Недей така! Моля ти се!!! Абе, питам те за Биг Брадър, щото чух, че там имало няк’ва 17-годишна, която е спала с 30 мъже!!!

- Тази дето влязла с бившето си гадже ли? Да, и аз чух! Леле, какви момичета има в днешно време!!! То аз не съм гледала, ама чух, че си изгубила девствеността на 13 и искала дете, когато била на 14!!!

- Ами то горкото дете! Какво ли ще стане от него?!? Ами представи си един ден като гледа във Vbox-а примерно майка му с колко мъже е спала!!! А и тя още била влюбена в бившото си гадже, моля ти се! То това момиче си е пропиляло живота, а е само на 17 години!

- Е, тооо какво искаш от едно момиче на 17? Аз даже случайно чух някой да казава, че тя си оставила детето, което още е на 3 месеца, и ходила по дискотеки, не го кърмела, не го гледала!!!

- Тя като е на 17 нормално да й се ходи по заведенията, а не да гледа бебе. Кой знае колко още такива като нея има!


- Ми, да – тя си седи в Биг Брадър сега – много й е добре! Само лежат и пият там. И ходят в Хепиту. Аз не, че съм гледала, ама видях едни реклами.

- Те пък тая година, като им сложили един ресторант и те оттам не излизат доколкото разбрах! Е, то така си е доста по-истинско, де! Криза, криза, ама заведенията са пълни! В петък и събота не може да си намериш маса никъде в центъра! Казвам ти, в чудо съм се видяла миналата седмица да обикалям по дискотеките с таксито и да търся някое свободно сепаре!


- Знам, знам за какво става въпрос. Аз съм си резервирала маса в БИАД за следващите две седмици, че не мога аз така да седя! Ами те там в тоя Биг Брадър половината двойки се запознали по дискотеките. Така пишеше в едно списание.

- Сериозноо?!? Ооо, то нормално, по дискотеките хората са най-отворени. Като си пийнат малко по-младите и те стават нещата. То и аз с моя мъж така се запознах, де. Ама то нещо не вървят нещата с него...

- Еее, ама ти защо не си казала, бе мила?!? Какво стана?

- Оооо, изобщо не ми се говори!!! Ами той непрекъснато по други жени се заглежда, като ходим по заведенията!

- Ти хващала ли си го с някоя друга?

- Аа, не, не съм. Ама, само се заглежда. Гушка ме уж, но съм сигурна, че зад гърба ми зяпа някоя... евтина селянка! Не, че аз съм ревнива, ама той прекалява!

- Ауу, то, четох някъде, в Биг Брадър имало някаква, която се мислела за най-красивата в България, пък мъжа й й изневерявал с някаква грозна като Квазимодо!

- Ами, как няма! Тя тази била тооолкова ревнива! Не го оставя на мира момчето! И аз на негово място щях да си хвана някой така за разнообразие! Ох, чакай само да звънна на моя да го видя къде, че от един час не сме чували!

- Даа, то и аз трябва, че милото ще вземе да се притесни нещо!

***
Ако участниците в Биг Брадър те дразнят, въпреки че не го гледаш, огледай се около себе си. В твоя блок сигурно половината са същите като тях, а другата половина са пенсионери. Погледни навътре и към себе си – ти едва ли много по-нормален от тях, като се замислиш. Затова бъди толерантен и не изхвърляй телевизора!

Ваня Богданова

Биг Брадър дразни

От около месец сме свидетели на поредната доза простащина, свински обноски и селски манталитет в националния ТВ ефир. Благодарение на семейния епизод на реалитито, можем да се ,,насладим” на нечленоразделната реч на провинциалисти от всякакъв вид и калибър. Селската чест е мощно представена от всевъзможните диалектни форми на българския език. Непроизводими бисери се сипят в този пореден брадър, думите, които чуваме, не биха могли да се изпишат с букви дори и на санскрит. Защото още не е измислен езикът, чиято писменост да успее да предаде невероятните диалектизми на участниците.

Но това не е всичко - на зрителя е предложена ежедневна, по-скоро ежечасна доза агресия. От една страна тя ни е представена от няколко кроманьонски мъжки архетипа,
всеки от които е натоварен и съответно натоварващ другите със своята непоколебима житейска философия, в която по същество ценностната система е подредена по уникално примитивен начин. Гордостта, сребролюбието и суетността са на върха, а човешкото, хуманното, ако въобще присъства, се класира някъде между оригнята, издавана от шкембестия ,,мъжкар”, и самодоволната му физиономия, след като е напсувал собствената
си жена. Нежният пол, от друга страна, е представен от фигури, за които думата морал не значи нищо повече от тема, по която могат да си почешат езиците и да позлорадстват. Създава се общото впечатление, че тези жени отдавна са загърбили семейните ценности и са се превърнали в гротески на майки, на порядъчни жени. Спорът между тях е с колко е преспала тази или онази, колко пари са похарчили за нейните прищевки ухажорите, коя по-успешно манипулира околните и все в този дух.

Отношенията между мъжа и жената в това реалити са тема, достойна за докторат по психология на примитивния провинциалист, ако имаше такава наука. Толкова ужасяваща грозотия в общуването, такава злоба, такова незачитане на другия са неща, които не заслужават дори и капчица ефирно време. Такива екземпляри са интересни чисто научно за друга наука – психопатология. Тя изследва патологичните изкривявания и прави опити
да намери причинителите, както и да лекува симптомите. Но къде се корени причината достатъчно голям човек, гласоподавател, да псува като каруцар майката на децата си, и то пред тях? Или пък млада жена да истеризира непрекъснато и да има определено к…..о поведение?

Как моделите, подбрани от сценаристите, отговарят на предварителната заявка на продуцентите, че Big Brother family ще се яви в качеството си на представителна извадка на българското семейство? Тези затлъстели, прости и ограничени ,,селяндури” ли са представителни за българина? Или пък тези жени, издигнали в култ материалното и използващи главно каруцарската лексика и фразеология?

Колко пъти СЕМ трябва да препоръчва на сценаристите да избягват да показват сцени на насилие и диалози с нецензурно съдържание? Защото реалитито се излъчва във време, в което децата имат свободен достъп до ефира. Аз лично бих се притеснил, и то доста, ако моето дете има достъп до това предаване. А вие?

Наум Мороз

Няма коментари:

Публикуване на коментар