ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

вторник, април 27, 2010

Ричард Клайдерман изнесе приказен концерт


За да се насладиш на музиката му са нужни само сърце и уши

Когато бях малка често ме приспиваха с музиката на Ричард Клайдерман. И до днес когато го слушам, музиката му ме кара да се пренасям на някое по-хубаво място. Така стана и на 12 април в Зала 1 на НДК.

За мой късмет, успях да стигна на време. С ужас открих, че съм забравила очилата си и ми идеше да заплача (все пак бях съвсем в края). Всички мой притеснения се изпариха в момента в който концертът започна. Установих, че не е необходимо да си на първия ред или да виждаш кристално. Нужни са само сърце и уши, за да се потопиш в нежната мелодия.

За някой класическата музика е „скучна”, но това е може би защото не са я чували в изпълнение на Ричард Клайдерман. Той съумява да съчетае класиката с модерно звучене и така да създаде един нов и пленителен свят. Не случайно го наричат „принца на романса” и има 276 златни и 70 платинени аблума. Клайдерман изпълни творби на Пол дьо Сеневил, Стиви Уондър, Андрю Лойд Уебър, Оливие Тусен и други. Финалът бе един от най-големите му шедьоври - Ballade pour Adeline.

Това бе вторият концерт на пианиста в България. Ако не сте успели да го посетите и ви се отдаде тази възможност в бъдеще не го пропускайте, защото няма запис, който да ви накара да усетите магията, която създава.

Жени Гутева

Няма коментари:

Публикуване на коментар