ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

понеделник, февруари 23, 2009

Metal Week-end

Първият уикенд на иначе студения месец февруари беше необичайно топъл и приветлив за почитателите на тежката музика в България. За първи път София може би успя да замести Каварна като основна метъл дестинация.На 7-ми и 8-ми се проведоха два еднакво качествени концерта - на германските траш титани Sodom съвместно с Grave Digger, и мини-феста с хедлайнери Kreator.

На 7-ми февруари вечерта цялата поляна пред зала "Христо Ботев" в Студентски град беше почерняла, а разположените на няколко крачки дюнерджийници бълваха всякакви вкусотии. Незнайно защо, охраната пускаше хора на древния принцип на индианската нишка. Концертът иначе започна в уреченото време - 19:00. Първи на сцената излязоха нашенците Symbolic. Групата вече е авторитет в метъл средите и не един и два концерта са минали с нейно подгряване. След тях на сцена излязоха Гранулом. Качественият хеви метъл и добрите женски вокали определено раздвижиха публиката.
Към 20:00 от колоните зазвуча култовият монолог на Робърт Дювал за напалма и утрото, взет от филма "Апокалипсис сега". На сцената излезе немската траш машина, разбира се с „Napalm in the morning”. Sodom и българската публика отдавна много се имат, примери са страхотният им втори концерт от 2004-та и отдавна митологизираният първи от 1992. Tom Angelripper и компания искрено се зарадваха на поредния топъл прием и не ни спестиха нищо. Погото се завихри веднага а класиките се редяха – „The Saw is the Law, “Ausgebombt”, “Agent Orange”, “Sodomized”, моторхедската “Iron Fist”... След около час и половина Sodom си взеха довиждане и за трети път си тръгнаха доволни.
Малко след това на сцена излязоха и вторите германци. Grave Digger отвориха с “Ballad of a Hangman”, след което продължиха с “Valhalla”, “Wedding Day”, “Excalibur”, “Knights of the Cross” и други. Особено впечатляващи бяха петте мадами, които направиха особено приятен антракта между основните групи. Без недоволни завърши първата доза качествена немска продукция.
Следващата вечер на прицел беше столичната зала "Фестивална". Отново в 19:00 на сцената излязоха Emergency Gate, които се представиха повече от задоволително. Малко след тях дойде редът и на Eluveitie. Швейцарците представиха интересна смесица от мелодичен дет метъл и келтски фолклор. Странните инструменти и страхотното сценично поведение допълнително раздвижиха тълпата. Веднага след тях пред българската публика се изправиха Caliban. Германците са познати от феновете и сега не оставиха никого равнодушен. Погото се завъртя и дори премина в „стена на смъртта”. Наистина чудесно изпълнение.
Малко след 22:00 от сцената долетяха и Ордите на хаоса. Подобно на колегите си от Sodom, и Kreator имат силен концерт у нас през 1993г. Още откриващото „Hordes of Chaos” от настоящия албум образува меле пред сцената, довършено от „Warcurse”. Дойде времето на първата класика – „Extreme Agression”. 20 секунди - добре. После първо барабаните изчезнаха, китарите се стопиха, гласът на Mille Petroza заглъхна, лампите изгаснаха. С две думи: токът спря. Агресията слезе от сцената и се взриви в тълпата. Разнесоха се спорадични освирквания, но те не бяха нищо в сравнение с дивите скандирания "Kreator! Kreator!". След около 10-ина минути техниката заработи и шоуто продължи. Този път не спряха докато не ни довършиха: класиките “People of the Lie”, “Coma of Souls”, сравнително новите “Enemy of God”, “Voices of the Dead”, бруталната “Violent Revolution”, неизменните “Phobia”, Pleasure to Kill”, “Destroy what Destroys You”, “Betrayer”, “Terrible Certainty”. Нищо не ни беше спестено. Имаше и бис - “Amok Run”, както и по малко от “Riot of Violence”, “Flag of Hate” и “Tormentor”.
Kreator бяха съвършеният завършек на почивните дни - всички класики заедно с последния материал. Годината тепърва започва, но с чиста съвест можем да поставим този концерт на челна позиция.

Никола Кънчев

Няма коментари:

Публикуване на коментар