ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

понеделник, януари 18, 2010

Новогодишните...


...решения на жените

Ваня Богданова

В края на всеки декември поглеждам назад и си правя равносметка за това, което съм постигнала през изминалата година, какво ми e куцало и какво задължително трябжа да се промени. Общо взето решенията ми са нещо от рода – „До юли ще сваля 5 килограма и ще приличам на абсолютна манекенка”, „Ще си знам мярката за пиенето и няма да има повече танци по масите в заведенията”, „Ще започна да чета и малко по-възвишена литература, а не само женски чиклит” и т.н. Обаче тази година осъзнах, че всъщност обичам да си хапвам шоколад, да си пийвам и купонясвам и нямам никакво желание да премахвам тези неща от живота си. Решенията ми за 2010 година са свързани с дребните камъчета, които не могат да обърнат цялата каруца, но пък и нямат блясъка, подходящ за моято светла личност.

1. Тази година да СПРА да се опитвам да спирам цигарите, алкохола и мъжете. Така или иначе цигарите и алкохолът са първите ни приятели при неуспехи с мъжете. А да спирам мъжете – е, това вече не е здравословно!

2. За пореден път да се явя на изпита по кормуване. Този път ще си оправя грима преварително и ще си гледам пътя, а няма да се оглеждам в огледалата. И няма да отида с токчета. А, и може този път наистина да науча пътните знаци.

3. Да си слагам само по един флакон фон дьо тен, да не се мариновам в парфюм, а маникюрът да бъде дълъг само колкото да мога да отворя бутилка бира. Шопинг терапията в мола да се ограничи само до всеки втори уикенд.

4. Да започна да се преструвам, че не слушам чалга и да си намеря приятели, които ходят и по пиано барове, а не само в БИАД. Е, все пак студентският живот е твърде сладък, но не трябва да се прекалява със захарта. Защото в живота има и сол, и пипер, и чубрица, и... Май огладнях...

5. Да спра да прекарвам часове наред в обработване на фермата, преобличане на животното, чистене на ресторанта и теглене на късметчета във Facebook. Трябва да намаля и времето за наздравословни занимания като това да следя профила на момчето, което харесвам, и да проверявам през 5 минути дали не е в чата, или дали не ми е коментирал последната мъдрост, която съм написла в профила.

6. Да спра да си пиша всяко жизненоважно действие на стената във Facebook. Да спра и цитатите на чалга хитове с двусмислено послание ;)

7. Да си намеря хоби по-различно от това да клюкарствам на кафе с приятелки, което заема цялото ми време преди, по време и след лекции. То си остава жизненонеобходимо, но все пак сесията вече заплашително наближава, а преподавателите все още не са запознати с очарователната ми физионамия.

8. Ще си пиша курсовите работи навреме, а не в нощта преди изпита, след като всички свободни дни по време на сесията ги проспивам след тежките вечери по дискотеките.

9. По време на изпит ще давам само на най-готините колеги да преписват от мен. Но после вместо да кажа, че няма проблем, ще си поискам и една почерпка. Тук трябва и
ние да спазваме един основен мъжки принцип – пускаме въдиците навсякъде, пък където клъвне!

10. Да започна да спазвам новогодишните си обещания!


...обещания на мъжете

Наум Мороз


Десет неща, които трябва да спрем да си обещаваме.

1. Ще намаля бирата в пъти – зима е, добрата стара ,,каменица” я развалиха и
започнах да пускам шкембенце. И докато не броя бирата за алкохол, тя ме брои и винаги съм на черешата, без да го броя!

2. Край с ,,джазенето” през ден. Спирам да живея като герой на Стайнбек. Ще се задържа малко в къщи, вместо през вечер да вдигам наздравици в някоя кръчма/ бар/ дискотека/ пицария/ квартално магазинче/ заден - преден двор и др.

3. Ще спестя пари за нова боя на колата – от две години го отлагам и става все по-належащо.

4. Стига с тези жени – 350 дни в годината се забивам някъде с някоя - време е да разбера, че освен, че нямам толкова пари, това ми занимание, изобщо не трябва да е част от приоритетите ми.

5. Да дойдат приоритетите – всичките тези неща, които отлагам от миналата година.
а) Капитален ремонт на банята
б) Нов теракот в коридора
в) Изхвърляне на 70 % от съдържанието на мазето
г) Спиране на финансовите инжекции за озвучаване – имам мощност да срутя блока, това моето е вече пристрастяване.
д) Спирам да ходя в McDonald’s – всяка вечер се товарим по колите и отиваме да ядем разни нъгетси, чикъни и не знам си още какви чудесии. Започвам да ям готвени, вкусни гозби, въпреки, че времето от поръчката до самото ядене ми се вижда винаги много дълго. Но все пак става въпрос за моето здраве!

6. Да се запозная със съседите и да изпием по бира. Десет години живеем в един вход, а не им знам имената. Също и на децата им. Както и на жените им.

7. Да сваля от най-горната лавицата дебелите ,,оксфордски” книги, да изчистя праха и да ги отворя най-сетне след три години напразни опити.

8. Да посетя леля ми на село и доброволно да копая градинките, и да не ям месо една седмица (леля ми е вегетарианка!!!).

9. Да вляза в библиотека най-накрая. За последно бях миналата година. Не трябва да забравям красивата тишина и уют в тези хранилища на част от човешката история.

10. Ще спра да разчитам на преписването и услужливите колежки, а ще започна да попреглеждам материята, за да съм подготвен за сесията. Също така ще спра да се учудвам на остарелите и често неуместни виждания и изисквания на преподавателите.

Разбира се, десет обещания са си много, но пък като ги гледам на листа, много ми
харесват. Представям си, ако ги сдържа, каква райска картинка ще съм. Един студент без проблеми. Стабилен, вежлив, начетен, културен и максимално структуриран младеж. Пожелах си!

Няма коментари:

Публикуване на коментар