ЧЕСТНО...или нашата програмна статия

„Свободен вестник” е нашият отговор на обвиненията, че младите хора в България са незаинтересовани от случващото около тях.

Прочети повече>

понеделник, април 06, 2009

С 90км/ч под земята

През последните една-две години думата „задръстване” кара жителите и гостите на столицата да потръпват в ужас. Вече няма значение дали е 8 сутринта, 2 следобед или 6 вечерта... Задръствания има. Единствената разлика е колко минути ще стоиш на едно място по пътя от точка А до точка Б – 10 или 110. А причини за това колкото искаш. От огромният поток коли до неотложните ремонти. За задръстванията няма алгоритъм – малки, средни и големи улици и булеварди биват изпълнени с тях. Но... има светлина в тунела. И тази светлина идва от приближаващото метро.

В края на 2008 бе започнато строителството на Втори лъч от софийската метро мрежа, който трябва да свърже кв. Надежда с кв. Лозенец. Очаква се трасето да е се пусне в експлоатация след пет години. В началото на 2009 пък се направи първа копка на друг лъч – разклонение на Първи метро диаметър. Той ще свързва ж.к. Младост с бул. Цариградско Шосе. Плановете са тази отсечка да бъде продължена до Летище София. Но най-щастливата новина, която ще накара голяма част от софиянци да си отдъхнат малко, е пускането на завършения първи метро диаметър – ж.к. Обеля до ж.к. Младост. Това разбира се няма да стане от един път.

Потърсихме столичния заместник кмет, отговарящ за транспорта и комуникациите – господин Александър Цветков, за повече информация.
По план в реална експлоатация първо ще тръгне отсечката между стадион Юнак и ж.к. Младост 1, дата на пускане – 6 май тази година. За новите метро станции кметът уточни, че се запазва идеята всяка да е с различен дизайн. Гражданите няма да срещнат нещо по-различно в начина на използване на метрото – ще е както до сега с карти или с билети, закупени от гише или автомат. Самите станции са вече достъпни и всеки любопитен може да ги разгледа.

Що се отнася до спирката на метрото в подлеза на Софийския университет, в момента започва реконструкцията на самия подлез. Той ще бъде завършен малко преди пускането на станцията в употреба – през август месец. Студентите имащи занимания в Ректората, а и не само те, ще имат честта и удоволствието да използват напълно функциониращия Първи метро диаметър един месец преди Коледа.

За надземния градски транспорт и метрото, кметът пояси, че ще се направи всичко възможно да се избегнат припокриванията на трасето. Ще има изменения с цел лесен достъп от единия към другия вид транспорт.

Макар и все още в далечно бъдеще, третият метро диаметър е планиран като скоростна градска железница, с надземен маршрут по бул. Цар Борис III по съществуващото трамвайно трасе в момента, като ще влезе подземно при Пирогов и ще излезе отново над земята при бул. Ботевградско шосе. Крайната му точка ще е кв. Враждебна. Кметът Цветков обясни, че все още не могат да се дадът срокове за началото на неговото изграждане, тъй като все още се правят проектите и се търсят възможности за финансиране.

Всеки заинтересован може да се осведомява с най-точната и нова информация за развитието на метрото в София се намира в сайта на Метрополитен: http://www.metropolitan.bg/

Жени Гутева

Няма коментари:

Публикуване на коментар